Wmo Hulp bij het huishouden ISD

De ISD Bollenstreek (handelend namens de gemeenten Hillegom. Lisse, Noordwijk en Teylingen) heeft de inkoop van deze maatwerkvoorziening uitgevoerd volgens de methode van bestuurlijk contracteren.

Op deze pagina's zijn alle belangrijke documenten zoals beleidsstukken, overeenkomsten en notulen van fysieke overlegtafels te vinden.

Contactinformatie

Heeft u vragen of wilt u meer informatie over de inkoop en de daaraan gerelateerde onderwerpen? Stuur ons dan een e-mail.
Vragen die betrekking hebben op de inkoop of daaraan gerelateerde onderwerpen kunnen gestuurd worden naar: contractbeheerwmo@isdbollenstreek.nl.
Voor vragen over indicatie en toewijzing van een cliënt voor hulp bij het huishouden (zorginhoudelijke vragen) uit de Bollenstreek kunt u een e-mail sturen naar info@isdbollenstreek.nl

Controleprotocol

De ISD Bollenstreek volgt bij de jaarlijkse controle het landelijk controleprotocol van i-Sociaal Domein/COPRO. Aanbieders dienen ieder jaar vóór 1 maart in ieder geval een specifiek voor de ISD Bollenstreek opgestelde verantwoording over het voorgaande jaar te leveren, in lijn met het landelijk controleprotocol, gericht op de juistheid en de rechtmatigheid van de verantwoorde bedragen en prestaties. Aanbieders met een omzet bij de ISD Bollenstreek voor de Wmo van meer dan EUR 125.000,00 over het voorgaande jaar, leveren voor 1 april de bijbehorende controleverklaring aan. Aanbieders zijn verplicht om mee te werken aan een steekproefsgewijze materiële controle voor de toetsing van de rechtmatigheid.

Voor het te hanteren controleprotocol dient gebruik te worden gemaakt van het ‘Landelijk accountantsprotocol 2018/2019 financiële productieverantwoording Wmo en Jeugdwet’ en het ‘Format Model productieverantwoording Wmo 2019’ (zie hieronder). Het format en het protocol zijn ook te vinden op de landelijke website: www.i-sociaaldomein.nl.

De verplichting voor het leveren van een controleverklaring geldt bij een omzet van meer dan € 125.000, betrekking hebbend op opdrachten afkomstig van de ISD Bollenstreek. Van aanbieders die niet onder de verplichting vallen, maar die wel gebruik maken van dit landelijke protocol, stelt de ISD Bollenstreek het zeer op prijs als dat aan de ISD Bollenstreek kenbaar wordt gemaakt. De stukken kunnen, liefst zo spoedig mogelijk, maar in elk geval voor 1 maart voor de productieverantwoording en voor 1 april voor de controleverklaring, gestuurd worden naar: contractbeheerwmo@isdbollenstreek.nl.

Deelovereenkomst

Na het doorlopen van de procedure van de COB-overeenkomst tekenen de aanbieder en de aanbestedende dienst de deelovereenkomst. De ISD Bollenstreek behoudt zich het recht voor voordat zij een deelovereenkomst met de aanbieder tekent en gedurende de looptijd van de overeenkomst te controleren of genoemde uitsluitingsgronden daadwerkelijk niet op de aanbieder van toepassing zijn dan wel de aanbieder nog steeds voldoet aan de gestelde geschiktheidseisen. De ISD Bollenstreek voert daarnaast steekproefsgewijs materiele controle uit voor de toetsing van rechtmatigheid.

Lijst aanbieders

Het document bevat een overzicht van de partijen die momenteel zijn gecontracteerd voor het leveren van de maatwerkvoorziening Hulp bij het Huishouden

Deelovereenkomst Hulp bijhet huishouden

Hieronder vindt u een inzagemodel van de deelovereenkomst Hulp bij het huishouden.

Algemene inkoopvoorwaarden

Hieronder vindt u een de algemene inkoopvoorwaarden die van toepassing zijn.

Fysieke overlegtafel

Het bestuurlijk contracteringstraject kent een zogenoemde fysieke overlegtafel.

Aan de fysieke overlegtafel geven gemeente en ISD en aanbieders inhoudelijk vorm aan de taken die moeten worden uitgevoerd en de condities waaronder. Het doel van de fysieke overlegtafel is dat samen tot overeenstemming wordt gekomen over de inhoud en beheer van zogenoemde deelovereenkomst.

Voor 2020 staan vooralsnog de volgende data gepland:

Donderdag 16 april van 15.00 uur tot 16.30 uur
Donderdag 18 juni van 15 uur tot 16.30 uur
Dinsdag 13 oktober van 15.00 uur tot 16.30 uur

De agenda voor de overleggen worden tijdig gepubliceerd op de website.

Agenda’s 2019

Verslagen 2020

Verslagen 2019

Melding calamiteiten en geweldsicidenten

Op grond van artikel 3.4 van de Wmo 2015 zijn aanbieders verplicht om calamiteiten en/of geweldsincidenten te melden aan de toezichthouder.

Voor de gemeente Hillegom, Lisse, Teylingen en Noordwijk is het toezichthouderschap ondergebracht bij de RDOG. Mocht er bij de uitvoering van de maatwerkvoorziening sprake zijn van een calamiteit en/of geweldsincident dan dient u dit zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen drie werkdagen te melden bij de toezichthouder. Dit kan via wmo-secretariaat@ggdhm.nl.

In onderstaand document van de RDOG vindt u meer informatie over het proces dat start na een melding.

Toelatingsprocedure

De bestuurlijke contractering bestaat allereerst uit het aangaan van de zogenoemde COB-overeenkomst. Deze overeenkomst regelt – kort gesteld – de manier waarop wij in het kader van de bestuurlijke contracteren met elkaar communiceren, overleggen en besluiten (COB). Heeft u interesse? Dan leest u hieronder meer informatie over de verschillende stappen in de toelatingsprocedure. De hieronder toegelichte procedure geldt voor de maatwerkvoorziening Hulp bij het huishouden.

De procedure staat open voor alle organisaties die aan de voorwaarden uit de COB-overeenkomst voldoen en deze ondertekenen.

Stap 1: Het lezen van de documenten op de website.

Aanbieders kunnen deze informatie gebruiken om te bepalen of hun dienst behoort tot de maatwerkvoorziening en of zij de procedure willen starten om toegelaten te worden tot het inkoopnetwerk.

Stap 2: Het kennismakingsgesprek

Wanneer u na het lezen van de introductie overtuigd bent dat uw dienst past binnen de maatwerkvoorziening en dat u voldoet aan de basisvoorwaarden dan kunt u een mail sturen naar contractbeheerwmo@isdbollenstreek.nl. Met uw organisatie wordt dan een informatief kennismakingsgesprek ingepland.

Stap 3: Ondertekening documenten

Na het kennismakingsgesprek kunt u, indien u voldoet aan de basisvoorwaarden en uw dienst past binnen de maatwerkvoorziening, de overeenkomst rechtsgeldig (laten) ondertekenen en digitaal op sturen naar contractbeheerwmo@isdbollenstreek.nl Naast de rechtsgeldig ondertekende COB-overeenkomst dient u een rechtsgeldig ondertekende Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in te dienen. Middels ondertekenen van het UEA verklaart u onder andere dat de in het document benoemde uitsluitingsgronden niet op uw organisatie van toepassing zijn. Sinds 1 juli 2016 vervangt het UEA het Nederlands model Eigen Verklaring. Daarnaast dient u een geldig uittreksel van de Kamer van Koophandel in te dienen. Dit uittreksel mag niet ouder zijn dan 6 maanden.

U voegt in uw e-mail naar contractbeheerwmo@isdbollenstreek.nl (o.v.v aanmelding aanbieder) de volgende drie documenten toe:

  1. COB-overeenkomst (rechtsgeldig ondertekend)
  2. UEA (rechtsgeldig ondertekend)
  3. Uittreksel van de Kamer van Koophandel (maximaal zes maanden oud)

Let op: zolang er met uw organisatie nog geen informatief kennismakingsgesprek heeft plaatsgevonden nemen wij uw aanmelding niet in behandeling.

Hier vindt u de definitieve versie van de COB-overeenkomst en het UEA: .

Stap 4: Toelating inkoopnetwerk

Er zijn twee momenten per kalenderjaar dat nieuwe aanbieders kunnen toetreden tot het inkoopnetwerk, 1 januari en 1 juli. De toelatingsprocedure neemt enige tijd in beslag. Het advies om tijdig te starten, zodat uw organisatie de gewenste datum kan toetreden. De rechtsgeldigheid van de COB-overeenkomst treedt pas in werking nadat een aanmeldende aanbieder van de ISD Bollenstreek een positief toelatingsbesluit heeft ontvangen. Bij definitieve toetreding ontvangt u een volledig ondertekend exemplaar van de COB-overeenkomst retour. Na het doorlopen van bovengenoemde toelatingsprocedure kan tot ondertekening van de deelovereenkomst worden overgegaan. Meer informatie over de deelovereenkomst kunt u lezen onder het kopje Deelovereenkomst.

Werkafspraken

De werkafspraken behoren bij de deelovereenkomst Maatwerkvoorziening Hulp bij het Huishouden. In deze werkafspraken wordt een nadere uitwerking gegeven van de gemaakte afspraken in de diverse overeenkomsten en aanvullende afspraken. De werkafspraken worden in samenspraak tussen de aanbieders en de gemeente opgesteld.