Regiotaxi: chauffeurs tekort
In het land klinkt overal hetzelfde geluid: er is een groot tekort aan personeel. Zo ook bij de Regiotaxi. De Regiotaxi heeft een vervoersplicht en dit betekent dat zij uw rit niet mogen weigeren, maar zij vragen u wel rekening te houden met de situatie.
- Boek uw rit alstublieft zo vroeg mogelijk (maar minimaal twee uur van tevoren);
- Probeer niet tijdens de spitstijden te reizen, tenzij dit noodzakelijk is;
- Hebt u een belangrijke afspraak? Boek uw rit dan met een ruime marge. Liever iets te vroeg dan te laat!
- Houd er rekening mee dat u wat langer dan normaal in de taxi kunt zitten, als andere passagiers eerder worden thuisgebracht;
- Als u een taxi-indicatie of een voorinzitindicatie kan de Regiotaxi hier momenteel niet altijd aan voldoen. Is dit voor u een probleem? Geef dit dan zeker aan de Regiotaxi door.
En tenslotte vraagt de Regiotaxi uw begrip voor de situatie. Zij doen hun uiterste best u alsnog op tijd op uw bestemming te krijgen.
Kent u iemand die de uitdaging van rijden in de taxi wil aangaan?
Verwijs hem of haar dan gelijk door naar de vacaturepagina van de Regiotaxi (A-Tax).
Lange wachtijden aan de telefoon
Het kan momenteel voorkomen dat u aan de telefoon wat langer moet wachten. Als dit het geval is, blijft u dan toch aan de lijn. Als u ophangt om het opnieuw te proberen, komt u weer achteraan de wachtrij en duurt het nog langer. De Regiotaxi probeert u zo snel mogelijk te woord te staan.
Tegoedbonnen verlopen eind van het jaar
Als uw rit te laat is, óf wanneer u een gegronde klacht indient, krijgt u een tegoedbon voor een gratis zone. Door het einde van de contractperiode verlopen deze bonnen aan het eind van dit jaar.
Zorg er dus voor dat u uw bonnen op tijd inwisselt! U kunt de bonnen gebruiken door het nummer dat erop staat door te geven als u uw rit reserveert.