Maatregelen bij de ISD wegens Coronavirus - UPDATE 19 maart

Het Coronavirus en de verspreiding daarvan is volop in het nieuws. Wij volgen de adviezen en maatregelen van het RIVM en de GGD.

Update 19 maart 2020

Regiotaxi

De Regiotaxi rijdt momenteel nog gewoon door voor wie vervoer nodig heeft.
Wat de gevolgen van de ontstane situatie voor het vervoer zijn, wordt van dag tot dag bekeken.
Meer informatie en updates staan op www.rthr.nl en hollandrijnland.nl/regiotaxi.

Update 16 maart 2020

Door de extra maatregelen van de Overheid is onze dienstverlening verder aangepast:

Telefonische bereikbaarheid

We zijn via ons telefoonnummer (0800) 95 67 000 bereikbaar, maar op dit moment is het lastig om u door te verbinden naar een consulent als dat nodig is. In dat geval noteren we uw telefoonnummer en bellen we u terug. We vragen uw begrip dat we niet op al uw vragen meteen een antwoord hebben. 

Hebt u een uitkering? 

Het betalen van uw uitkering heeft onze hoogste prioriteit. 
U krijgt maandelijks het inkomstenformulier toegestuurd. We vragen u dit formulier bij voorkeur digitaal bij ons in te leveren via info@isdbollenstreek.nl. Als dat niet lukt dan graag per post opsturen naar de ISD Bollenstreek of in de brievenbus van de ISD Bollenstreek te stoppen.  We vragen u het formulier niet af te geven op het loket van uw gemeente.  

Krijgt uw weekgeld?

Zit u in de Schulddienstverlening en krijgt u weekgeld? We betalen uw weekgeld op tijd aan u uit. 

Budgetinformatiepunt

Het Budgetinformatiepunt op maandagochtend gaat tot nader bericht niet door.

Inloopspreekuur voor zelfstandigen

Het inloopspreekuur voor zelfstandigen gaat wel door, maar alleen als u hiervoor een afspraak hebt gemaakt.  Dit kan via (0800) 95 67 000 of via bbz@isdbollenstreek.nl  

Bezoekers kantoor ISD Bollenstreek Lisse

We ontvangen in ons kantoorgebouw bezoekers alleen nog op afspraak.

Beschikbaarheid loketten

Voor informatie over de openingstijden en bereikbaarheid van het lokaal loket/sociaal team/Wmo Adviescentrum van uw woonplaats verwijzen we u naar uw gemeente en de website van uw gemeente.

Hebt u een GPK aangevraagd?

Als uw GPK kaart klaar is, dan kunt u deze normaal gesproken op het loket van uw gemeente ophalen. De komende weken bezorgen we deze kaarten één keer per week en vooraf bellen we u daarover op, zodat u weet dat we uw kaart komen brengen.     

Hebt u zelf klachten en een afspraak met ons? 

Dan vragen wij u deze afspraak af te zeggen.   

We blijven ons uiterste best doen om alle klanten zo goed mogelijk te helpen.

Voor vragen kunt u ons bereiken op (0800) 95 67 000 of per e-mail via info@isdbollenstreek.nl.

 

Voorgaande updates

Update 12 maart 2020

Op 12 maart 2020 zijn nieuwe maatregelen vastgesteld en die duren tot in ieder geval 6 april 2020. 

Een aantal van die maatregelen zijn van toepassing op de ISD Bollenstreek. 

  • Wat betekent dit voor onze dienstverlening? 
  • Onze dienstverlening gaat voorlopig gewoon door. 
  • We zijn telefonisch en per e-mail bereikbaar.
  • We bellen u als uw afspraak niet door kan gaan. 
  • We kijken welke huisbezoeken door kunnen gaan en welke we telefonisch kunnen doen of op een later tijdstip. 
  • Hebt u een uitkering en komt u terug van een buitenlandse vakantie. U kunt u dan telefonisch of per e-mail afmelden in deze periode. U hoeft persoonlijk niet naar het loket te komen om u af te melden. 
  • We kunnen niet inschatten hoeveel medewerkers van ons ziek worden. We vragen uw begrip als onze reactie langer duurt dan u van ons bent gewend. Of dat we uw afspraak opeens moeten afzeggen. 
  • Hebt u hulp van een zorgaanbieder, zoals hulp bij het huishouden? Het kan zijn dat uw hulp tijdelijk niet kan komen vanwege het Coronavirus en de maatregelen van de Overheid. Ook hiervoor vragen we u begrip.

Budgetinformatiepunt

Het Budgetinformatiepunt van maandag 16 maart 2020 is gesloten, maar u kunt wel telefonisch bij ons terecht met al uw vragen over geldzaken.