Klanten blijven tevreden over dienstverlening ISD

I&O Research heeft voor de ISD Bollenstreek een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. Uit het onderzoek blijkt dat de klanten voor de algehele beoordeling de ISD een 7,5 geven. Voor een overheidsorganisatie een goed resultaat. Het dagelijks bestuur is blij met de uitslag van dit onderzoek.

Onderzoek

I&O Research heeft in april/mei 2017 het klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. Het onderzoek bestond uit een schriftelijk onderzoek en voor de Wet maatschappelijke ondersteuning uit een aanvullend telefonisch onderzoek. De vragenlijsten zijn per ISD gemeente en per onderdeel (Participatiewet, Wet maatschappelijke ondersteuning, Schulddienstverlening) opgesteld. Op basis van een steekproef zijn 2440 klanten aangeschreven. Hiervan heeft 33% (in 2016 27,3%) gereageerd. Per gemeente heeft I&O met 20 klanten Wmo een telefonisch interview gehouden.

Belangrijkste resultaten van het schriftelijk onderzoek

  •  Klanten geven de ISD voor de algehele beoordeling een 7,5
         (in 2016 een 7,3).
  •  Klanten geven de ISD voor de algemene klantgerichtheid een 7,5
         (in 2016 een 7,4).
  •  Klanten zijn tevreden over de medewerkers van de ISD en geven de
         medewerkers een 7,5 (in 2016 een 7,3).
  •  Klanten uit de verschillende ISD gemeenten zijn gemiddeld ongeveer
         even tevreden.
  •  Klanten schulddienstverlening zijn zeer tevreden over de schulddienstverlening
         en geven met een 8,0 de hoogste beoordeling op de klanttevredenheid.

Belangrijkste resultaten telefonische interviews

  •  Klanten weten het lokaal loket van de ISD gemeenten te vinden.
  •  Klanten zijn tevreden over de medewerkers van het lokaal loket/de
         ISD Bollenstreek.
  •  Klanten vragen meestal pas om ondersteuning als het zelf of met behulp
         van het eigen sociaal netwerk niet meer lukt.
  •  Klanten zijn in het algemeen tevreden over de ondersteuning die ze
         krijgen toegekend.
  •  Klanten zijn minder tevreden over de uitvoering van de hulp bij het
         huishouden/schoon en leefbaar huis.

Het volledige klanttevredenheidsonderzoek kunt u hier downloaden.

Uitgelicht

Volg ons